Surówka szparagowo-buraczana

Sezon szparagowy trwa! Tym razem postanowiłam wykorzystać w 100% wartości odżywcze szparagów i przygotowałam je na surowo. Nie ma sensu obawiać się surowych szparagów, ponieważ gdy są świeże, są bardzo soczyste i smaczne. Jedyną notatkę z przeciwwskazaniami znalazłam dla osób  z dną moczanową i dolegliwościami nerek (szparagi zawierają związki purynowe). Jeśli uda się Wam zakupić świeżutkie, to zachęcam do jedzenia surowych :) Szparagi połączyłam z burakiem, a żeby było naprawdę pysznie dodałam sporo pietruszki. Uwielbiam takie połączenie i mam nadzieję, że i Wam zasmakuje.


Składniki:
1 burak
1/4 korzenia selera
pęczek szparagów
2 garści natki pietruszki
kawałek pora (około 10 cm)
1 duże awokado (lub 2 małe)
2 ząbki czosnku
2 marchewki
sok z połowy cytryny
oliwa z oliwek extra virgin
sól morska

Dokładnie myjemy wszystkie warzywa.
Buraka, marchewkę oraz selera trzemy na tarce. Szatkujemy natkę pietruszki. Pora kroimy na cienkie paski.
Przygotowujemy szparagi. Obcinamy twarde końcówki i ściągamy lekko skórkę przy obciętej końcówce. Kroimy szparagi na kawałki o długości około 1 cm.
Do blendera wrzucamy awokado, sok z połowy cytryny, czosnek, szczyptę soli morskiej. Miksujemy awokado do uzyskania gładkiej konsystencji, na koniec dodajemy oliwę z oliwek.
Tak przygotowany sos dodajemy do naszej surówki. Mieszamy wszystko dokładnie. Podczas mieszania można surówkę dosolić (wg uznania).



Smacznego!
Joanna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz